ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΒΛΑΧΟΣ - Βουλευτής Περιφέρειας Αττικής

 Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου   2017

 

 

Ομιλία του Γεωργίου Βλάχου, Εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της Πολυμερούς Συμφωνίας Αρμοδίων Αρχών για την Ανταλλαγή Εκθέσεων ανά Χώρα και διατάξεις εφαρμογής»

 

 

  

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Είχαμε τοποθετηθεί και στην Επιτροπή θετικά για τη συγκεκριμένη Κύρωση, για τη συγκεκριμένη Συμφωνία. Θελήσαμε να κρατήσουμε μια επιφυλακτική στάση, γιατί πραγματικά θέλαμε να δούμε αν θα έρθουν και τροπολογίες και τι ακριβώς θα γίνει, αλλά και γιατί προσωπικά ήθελα κάποια στοιχεία, τα οποία συζητήθηκαν στην Επιτροπή, σήμερα να τα διευκρινίσω.

Είχα πει ότι η υπόθεση των ενδοομιλικών συναλλαγών είχε νομοθετηθεί από το 2008 και επειδή κάποιοι συνάδελφοι το αμφισβήτησαν, σήμερα ήρθα με συγκεκριμένα στοιχεία να τα πούμε, γιατί πρέπει να μιλάμε πολύ συγκεκριμένα.

Μιλώ, λοιπόν, για το άρθρο 26 του ν. 3728/2008, το οποίο θέσπιζε κανόνες τεκμηρίωσης των ενδοομιλικων συναλλαγών. Είχαμε τότε διαπιστώσει ότι το 60% των συναλλαγών γίνεται μέσα από ενδοομιλικές συναλλαγές και θελήσαμε να θωρακίσουμε το πλαίσιο αυτό τόσο από πλευράς φορολογίας, που βεβαίως, ήταν θέμα του Υπουργείου Οικονομικών, στο τότε Ανάπτυξης δεν έπεφτε λόγος, αλλά κυρίως από τη μεριά τη δικιά μας, τότε σαν Υπουργείο Ανάπτυξης, από την πλευρά των τιμών.

Εμείς τότε ζητήσαμε για πρώτη φορά να υπάρχει ο βασικός φάκελος, αυτό που διαβάζουμε σήμερα, δέκα χρόνια μετά. Εμείς ζητήσαμε, αν δείτε σε αυτό το νομοθέτημα, την ύπαρξη του ελληνικού φακέλου. Είπα, βεβαίως, ότι αυτός ο νόμος απαξιώθηκε, όταν άλλαξε η κυβέρνηση το 2009, στενοχωρώντας κάποιους συναδέλφους από το ΠΑΣΟΚ, αλλά η πραγματικότητα είναι αυτή, αφού έχω να τους πω ότι το 2011 έκανα μια ερώτηση στην τότε ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και ρωτούσα αν υπάρχουν έλεγχοι στις ενδοομιλικές συναλλαγές των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Η απάντηση την οποία πήρα, ήταν ότι από τις απαντήσεις των αρμοδίων Υπουργών προκύπτει ότι για τις χρήσεις πριν το 2008 έχει γίνει έλεγχος σε διακόσιες σαράντα τρεις περιπτώσεις και μετά το 2008-2009 μέχρι το 2011, που έκανα την ερώτηση, ο έλεγχος έγινε μόνο σε μία εταιρεία. Άρα, στην πράξη η επόμενη κυβέρνηση, η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, απαξίωσε αυτό τον νόμο.

Εμείς, και τότε και σήμερα, θεωρούμε ότι αυτός ο έλεγχος είναι σημαντικός και έρχεται αυτή η συμφωνία και προβλέπει την αμοιβαία διοικητική συνδρομή και ανταλλαγή πληροφοριών για φορολογικά ζητήματα, δηλαδή επεκτείνει το θέμα των τιμών, πάει σε φορολογικά ζητήματα, και έτσι είναι το σωστό, είναι πιο ολοκληρωμένο. Ουσιαστικά δηλαδή εκφράζει τη βούληση των κρατών μελών που συμμετέχουν να δημιουργούν με αυτόν τον τρόπο ένα ασφαλές πλαίσιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και για την επιβολή κανόνων που αφορούν τις ενδοομιλικές συναλλαγές από ομίλους πολυεθνικών επιχειρήσεων. Επιβάλλεται από τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Οι όμιλοι είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν στις φορολογικές διοικήσεις των κρατών μελών πληροφορίες για τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, τις ενδοομιλικές συναλλαγές, τα έσοδα, τα κέρδη προ φόρων, τον καταβληθέντα φόρο εισοδήματος, τον αριθμό των εργαζομένων, το μετοχικό κεφάλαιο για κάθε χώρα που δραστηριοποιούνται.

Εμείς λοιπόν, συνεπείς στη στάση μας και τότε και σήμερα, ψηφίζουμε θετικά στην κύρωση αυτής της συμφωνίας. Θέλουμε πραγματικά να εφαρμοστεί στην πράξη και αυτό θα είναι το ζητούμενο για το επόμενο διάστημα, διότι η εφαρμογή της μπορεί να αποβεί προς όφελος της κοινωνίας, του ελληνικού λαού, των καταναλωτών αλλά και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος του ελληνικού κράτους.

Τώρα, όσον αφορά κάποιες τροπολογίες, κύριε Πρόεδρε, κατ’ αρχήν κάνω μια θετική προσέγγιση, αλλά θα θέλαμε να ακούσουμε στο τέλος τις τοποθετήσεις των Υπουργών, προκειμένου να πάρουμε ακριβή θέση κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας.

Σας ευχαριστώ πολύ.


(Δευτερολογία Γεωργίου Βλάχου)

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, όσον αφορά τη Συμφωνία, η ψήφος μας θα είναι θετική, όπως είπαμε και στην Επιτροπή. Όσον αφορά τώρα τις τροπολογίες, εδώ δικαιωθήκαμε με την επιφύλαξη που κρατήσαμε στην όλη διαδικασία, γιατί κάπως έτσι περιμέναμε να εξελιχθούν τα πράγματα. Για τη μεν τροπολογία με αριθμό 1261, η οποία κατατέθηκε και για την οποία υπάρχει συμφωνία επί της ουσίας, αλλά είναι και εμπρόθεσμη, εμείς θα ψηφίσουμε θετικά, θα ψηφίσουμε «Ναι».

Όσο για τις άλλες δύο τροπολογίες, υπάρχει η τροπολογία η οποία αποτελείται από τέσσερα-πέντε άρθρα και μέχρι τελευταία στιγμή η κυρία Υπουργός ή προσθέτει ή αφαιρεί. Ακούσαμε νωρίτερα για τα μουσικά σύνολα ότι θα τα φέρει σε άλλο νομοσχέδιο.

Εμείς σ’ αυτήν την κουβέντα δεν μπορούμε να μπούμε. Είναι ένα μίνι πολυνομοσχέδιο. Περιέχει διαφορετικά πράγματα. Σε κάποια συμφωνούμε, σε κάποια διαφωνούμε ή έχουμε απορίες και θα θέλαμε να συζητηθεί περισσότερο. Απόδειξη αυτού που λέω είναι το με πόση απλότητα η κυρία Υπουργός απέσυρε ένα άρθρο, τα μουσικά σύνολα, για να πάει σε κάποιο άλλο.

Είναι, δηλαδή, διαδικαστικό το θέμα; Το είπε και ο εισηγητής νωρίτερα. Θα πάει σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο; Είναι τεχνικό το ζήτημα; Δεν κόλλαγε εδώ και θα κολλήσει κάπου αλλού; Δεν μας εξηγήθηκε πειστικά γιατί απεσύρθη το άρθρο 2.

Επίσης, όπως είπα, παρ’ όλο που υπάρχει συμφωνία σε κάποια επιμέρους θέματα, εμείς δεν μπορούμε να την ψηφίσουμε γιατί είναι εκπρόθεσμη.

Όσο για την τρίτη, την 1266, που κατατέθηκε στο «δώδεκα και δέκα» στην κυριολεξία πάλι, προφανώς είμαστε υπέρ των φορολογικών ελέγχων, αλλά όχι με αυτήν την διαδικασία «οι ενενήντα μέρες θα γίνουν δεκαπέντε, θα γίνουν τριάντα». Τίποτα δεν εξηγείται. Όταν έρχονται την τελευταία στιγμή και με τον τρόπο που έρχονται, δεν μπορούν να έχουν θετική ψήφο από εμάς. Άρα, ψηφίζουμε θετικά στην τροπολογία 1261 και αρνητικά στις άλλες δύο τροπολογίες.